یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۰۹:۱۳:۳۷

سرپرست طرح توسعه یاران جنوبی خبرداد:
افزایش میزان برداشت از میدان یاران جنوبی
ایران دریلینگ: سرپرست طرح توسعه یاران جنوبی با اعلام پیش‌بینی تولید روزانه بیش از ٤٠ هزار بشکه نفت از میدان یاران جنوبی تا نیمه سال آینده، گفت: با توجه به تهیهMDP  جدید قطعا تعداد چاه‌ها و میزان تولید از میدان افزایشی قابل توجه خواهد داشت. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، همایون کاظمینی با بیان این که تاکنون عملیات آماده‌سازی موقعیت ٢٢ حلقه چاه انجام شده است، گفت: علاوه‌بر این موارد همه جاده‌های دسترسی و یک سیل‌بند برای جلوگیری از ورود سیل به منطقه آماده شده است. وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون هشت دکل دراین میدان فعال است و به زودی ٤ دکل دیگر به این منطقه افزوده می‌شود، افزود: چهار شرکت ملی حفاری، قرارگاه خاتم‌الانبیا پویا انرژی کیش و نفت کار، عملیات حفاری این میدان را برعهده دارند. کاظمینی با بیان این که براساس دستورعمل شرکت ملی نفت برنامه روزمینی میدان را اجرا کرده‌ایم، گفت: در حال حاضر اسناد مناقصه توزیع شده و در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم. در این بخش عقب‌ماندگی نداریم و این امید وجود دارد که همزمان با تولید در آزادگان جنوبی از این میدان هم برداشت شود.

وی با اشاره به انجام حفاری این میدان در نقطه صفر مرزی ایران و عراق، گفت: ‌طبق آخرین آمار تا پایان ٢٠١٤ عراق روزانه ٢٠٠ هزار بشکه از این میدان برداشت می‌کند. ایران در یاران جنوبی تولید زودهنگام ندارد اما هر کدام از چاه‌ها که به تولید برسد به واحد بهره‌برداری اروندان منتقل خواهد شد. سرپرست طرح توسعه یاران جنوبی گفت: MDP میدان تهیه شده و طبق آن بیش از ٤٠ درصد پیشرفت داریم اما با توجه به این که MDP  جدیدی برای این میدان در حال تهیه است، قطعا تعداد چاه‌ها و میزان برداشت از این میدان که فعلا ٤٠ هزار بشکه در روز است، افزایشی قابل توجه خواهد داشت. زیرا به احتمال زیاد به جای ٢ لایه نفتی باید در چهار لایه نفتی حفاری انجام دهیم. کاظمینی اظهار امیدواری کرد که طبق برآورد قبلی ظرف دو ماه آینده MDP جدید یاران جنوبی به تصویب برسد تا برنامه‌ریزی میدان براساس برآوردهای جدید انجام شود.


  کد خبر : 476
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :